dilluns, 27 de gener del 2014

35 dies per Índia i Nepal - 5. Varanasi

Divendres, 1 de març del 2013

Varanasi. Fa calor. Molta gent. Sortim de l’estació després que l’home de l’oficina ens destrossi la ruta dient-nos que els trens estan plens. De seguida pactem 100 Rs perque un rickshow ens porti als 4 fins al màxim que podem entrar del centre de la ciutat, llavors caminem en busca dels Ghats, escalinates que baixen fins al riu Ganges, i en busca d’hotel per dormir.

Ghats de Varanasi
Sol de matí als Ghats
Molta, molta gent, no puc deixar de mirar al voltant. Als Ghats, banyant-se, netejant roba, venedors de tot i més, l'ambient més sagrat del món en els gestos més quotidians.

Riba del riu Ganges
Trobem la zona d’hotels barats i preguntem per habitació, ens diuen preus molt alts i, finalment, a un dels recomanats per la guia, una mica deixat, negociem dues habitacions amb lavabo i aigua calenta per dues nits a 3100 Rs.

Habitació de l'hostal
 I és dia 1. Així que tornem inevitablement a la nostra vida d'aquests mesos anteriors d'estudi. Posició provisional del MIR. Altra cosa no, però wifi n’hi ha, així que ho mirem. Ara ens queda només esperar el dia de triar la plaça. Però fins llavors, tenim molts dies d'Índia per endavant.

Anem a esmorzar un tros de pastís i un cafè, passegem i caminem, quin sol, i quantes coses. Molta gent, molts babas o sadhus (monjos hinduistes que suposadament segueixen el camí de la penitència i l'austeritat per obtenir la il·luminació) i yogis, taronja i color salmó, de cos blanc pintat de cendra i despullats, tots fent-te passar a les tendes i parlant-te. Molta gent ens fa fotos, ens demana que n’hi fem o volen fotos amb nosaltres, com cantem entre els indis.

Baba a una de les tendes
La Mon amb un Baba del color sagrat
Pels carrers de Varanasi
En aigua sagrada
Més Ghats
Vaques sagrades
El Ganges
Varanasi
Dinem al Sita House, un chicken curry amb arròs i una cocacola fresca. Les cocacoles mai tornaran a ser tan bones com en aquest viatge.
Després fem parada a l’hotel de migdiada.

El sol ja va caient que tornem a sortir i vaguem per la vora del riu i fem fotos. Dies, m’hi podria estar passejant per aquí i fent fotos. Es va fent fosc, i què bonic la llum i...i tot.

Encantador de serps

Passejant pels Ghats
Rentant roba al Ganges
Comença a caure el sol...
...a la vora del Ganges
Mar, Montse, Iris i Guillem
Vora les 19h ens trobem un munt de gent asseguda a un dels Ghats principals i es van acumulant barquetes. Agafem lloc entre indis i sis monjos comencen a cantar i a resar, foc i fum amunt i avall i música hindú sonant mentre es va fent fosc. Molts indis resen, altres fan fotos. Impressiona. Un autòcton ens explica una mica què hem de fer. A l’acabar, una dona ens fa la tikka al front. Ens donen les gràcies per anar-hi. Què entranyables els indis amables que estan contents que estiguem allà. I amb el front pintat potser som una mica més purs.

Després ja anem cap als carrerons de Varanasi a buscar un lloc per sopar, que s'allarga, i ja és tard que tornem pels mateixos carrerons, ara foscos d'ombres de vaques al mig del camí i d'escombraries per tot arreu amb pas ràpid d'escenari de peli de por.
Lluna minvant a les aigües del Ganges